Tanácsadás konfliktusban

A mediációs tapasztalataink alapján valós igényként merül mind magánszemélyek, mind gazdasági társaságok közötti, mind pedig gazdasági társaságokon és egyéb szervezeteken belüli konfliktusok esetén tanácsadásra.

A tanácsadás célja az egyes felek, illetve szervezeteken belül a konfliktus megoldásával megbízott, és/vagy abban érdekelt vezető felkészítése arra, hogy a konfliktus megoldása során hogyan tud úgy közreműködni, hogy az addig romboló helyzet egy kreatív, innovatív irányba tudjon fordulni.

 

A Tanácsadás elemei:

A tevékenységre az jellemző, hogy itt csak egy megbízónk van, és tanácsadással vagy képzéssel csak őt támogatjuk az adott tárgyalási helyzetben vagy konfliktusban.

 

Előnyök:

  1. Csak Ön dönt; nincs szükség a másik fél beleegyezésére.
  2. A konfliktus már alacsony eszkalációs szinten ésszerű mederbe terelhető.
  3. Az Ön viselkedésének változása, és az Ön által felhozott új nézőpontok olyan megoldás irányába lendíthetek a helyzetet, ami egyenértékű lesz egy mediáció során kötött megállapodással.
  4. Az Ön által szerzett személyes tapasztalatok új értékként felhasználhatók később konfliktushelyzetek kreatív, innovatív megoldásában.

Itt tudja ellenőrizni, hogy Önnek szüksége van-e tanácsadásra. (Ellenőrzőlista)

A konfliktus-tanácsadás folyamata:

  1. Felveszi velünk a kapcsolatot és ismerteti a konfliktust.
  2. Kidolgozzuk az adott konfliktusra szabott koncepciót, amely a következő elemekből áll:
    • konfliktuselemzés, konfliktus-stratégia kidolgozása
    • felkészítés egy konkrét tárgyalásra
    • tárgyalás gyakorlása
    • oktatás a konfliktusokkal kapcsolatos kérdésekben (konfliktus, költségek, kommunikáció)
    • konfliktus-ismereti szemináriumok vezetők és felső vezetők számára.
  3. A kiválasztott elemektől függő tanácsadás/oktatás.
  4. Az eredmények értékelése és ellenőrzése
Hozzuk a "szerszámosládánkat", és adott esettől függően ellenőrzőlistákkal, szerepjátékokkal és egyéb módszerekkel dolgozunk.