Tanácsadás konfliktusban
A mediációs tapasztalataink alapján valós igényként merül mind magánszemélyek, mind gazdasági társaságok közötti, mind pedig gazdasági társaságokon és egyéb szervezeteken belüli konfliktusok esetén tanácsadásra.
A tanácsadás célja az egyes felek, illetve szervezeteken belül a konfliktus megoldásával megbízott, és/vagy abban érdekelt vezető felkészítése arra, hogy a konfliktus megoldása során hogyan tud úgy közreműködni, hogy az addig romboló helyzet egy kreatív, innovatív irányba tudjon fordulni.
A Tanácsadás elemei:
-
konfliktuselemzés, konfliktus-stratégia kidolgozása
- felkészítés egy konkrét tárgyalásra
- tárgyalás gyakorlása
- oktatás a konfliktusokkal kapcsolatos kérdésekben (konfliktus, költségek, kommunikáció)
A tevékenységre az jellemző, hogy itt csak egy megbízónk van, és tanácsadással vagy képzéssel csak őt támogatjuk az adott tárgyalási helyzetben vagy konfliktusban.
Előnyök:
-
Csak Ön dönt; nincs szükség a másik fél beleegyezésére.
- A konfliktus már alacsony eszkalációs szinten ésszerű mederbe terelhető.
- Az Ön viselkedésének változása, és az Ön által felhozott új nézőpontok olyan megoldás irányába lendíthetek a helyzetet, ami egyenértékű lesz egy mediáció során kötött megállapodással.
- Az Ön által szerzett személyes tapasztalatok új értékként felhasználhatók később konfliktushelyzetek kreatív, innovatív megoldásában.
Itt tudja ellenőrizni, hogy Önnek szüksége van-e tanácsadásra. (Ellenőrzőlista)
A konfliktus-tanácsadás folyamata:
- Felveszi velünk a kapcsolatot és ismerteti a konfliktust.
- Kidolgozzuk az adott konfliktusra szabott koncepciót, amely a következő elemekből áll:
- konfliktuselemzés, konfliktus-stratégia kidolgozása
- felkészítés egy konkrét tárgyalásra
- tárgyalás gyakorlása
- oktatás a konfliktusokkal kapcsolatos kérdésekben (konfliktus, költségek, kommunikáció)
- konfliktus-ismereti szemináriumok vezetők és felső vezetők számára.
- A kiválasztott elemektől függő tanácsadás/oktatás.
- Az eredmények értékelése és ellenőrzése
Hozzuk a "szerszámosládánkat", és adott esettől függően ellenőrzőlistákkal, szerepjátékokkal és egyéb módszerekkel dolgozunk.